Service & Försäljning: 08 - 88 88 97       info@alpha-mh.se       Öppettider: 07.00 - 16.00 Mån - Fre      

Service BT Truck

BOKA AKUT
TRUCKSERVICE

Snabb hjälp för akuta behov.

UNDERHÅLLS-
SERVICE

Prisvärda servicepaket för truck och maskin.

GAFFELTEST

Klicka här för att läsa om och boka årligt GAFFELTEST.

SERVICEAVTAL

Klicka här om du vill är intresserad av att teckna serviceavtal.

Service av samtliga modeller BT-truckar, bl.a. :

BT C3E service
BT C3E 200 service
BT C3E160 service
BT C3E160L service
BT C4E service
BT C4G service
BT CBE15 service
BT CBE16 service
BT CBE20 service
BT CBE25 service
BT CBG18 service
BT DT 15 service
BT FRE270 service
BT HWE100 service
BT LHM230 service
BT LPE200 service

BT LPE220 service
BT LPE240 service
BT LPE240/M service
BT LPE250 service
BT LSF1250 service
BT LST1000 service
BT LSV1200 service
BT LSV1250L service
BT SV1600 service
BT LT2200 service
BT LW13 service
BT LWE130 service
BT LWE140 service
BT LWE160 service
BT LWE200 service
BT OL25 service

BT OM service
BT OME100 service
BT OP1000 service
BT OS 2.0 TT service
BT OSE100 service
BT OSE120 service
BT OSE180 service
BT OSE250 service
BT P 24/S service
BT P20 service
BT P24/M service
BT PPH1600 service
BT PPS1000 service
BT PPS1200 service
BT PPT1400 service
BT PPT1600 service

BT RR B1 service
BT RR B2 service
BT RR B3 service
BT RR B5 service
BT RR B6 service
BT RR B7 service
BT RR B8 service
BT RR E140 service
BT RR E160 service
BT RR E180 service
BT RR E2 service
BT RR E200 service
BT RR E250 service
BT RR E3 service
BT RR E7 service
BT RR service

BT M16 service
BT RR/B3 service
BT RRE160 service
BT RRE160E service
BT RSS1350 service
BT RT1350 service
BT RWE120 service
BT S10 service
BT S12 service
BT SL 20 service
BT SPE120 service
BT SPE125 service
BT SPE160 service
BT SPE200 service
BT SPS135 service
BT SRE135 service

BT SRE160 service
BT SRE160L service
BT SSE135 service
BT SSE160 service
BT SSE160L service
BT SWE080 service
BT SWE080L service
BT SWE100 service
BT SWE120 service
BT SWE120L service
BT SWE140 service
BT SWE140L service
BT SWE160 service
BT SWE200 service
BT TSE150-708 service
BT W18 service

Bokning & Kostnadsfri Support

 

TRUCKSERVICE · TRUCKAR · MASKINSERVICE
ALPHA Material Handling är en av landets snabbaste truck- och materialhanteringsleverantörer. Vi hjälper dig lösa truck- och maskinrelaterade situationer redan idag.

ALPHA ISO

ALPHA Material Handling är ISO-certifierade inom:

Miljö
Kvalitet
Arbetsmiljö

Kontakta oss på ALPHA Material Handling för snabb service och kompetent rådgivning. Vi återkommer normalt inom 1 arbetstimme mån-fre.

  08 – 88 88 97 eller via kontaktformulär:

Jag godkänner ALPHAs Integritetspolicy.

Klicka här för att läsa ALPHAs Integritetspolicy

ABEKO · ATLET · BT · CLARK · CROWN  ·  DANTRUCK · DAEWOO  ·  DOOSAN  ·  HANGCHA  ·  HYUNDAI  ·  HELI  ·  HYSTER  ·  JUNGHEINRICH  ·  KALMAR  ·  KOMATSU  ·  LINDE  ·  MITSUBISHI  ·  MANITOU  ·  NISSAN  ·  PRAMAC  ·  ROCLA  ·  STILL  ·  SVETRUCK  ·  TCM  ·  TOYOTA  ·  m.fl.

NÅGRA ANDRA SOM ANLITAR ALPHA

ALPHA kunder

 

+

 

Vi servar och reparerar även andra maskiner, exempelvis:

lift-service

LIFTAR / PERSONLYFTAR

skurmaskin-service

SKURMASKINER

Vanliga frågor om service

Finns det regler för truckservice?

Ja. En viktigt del av de regler som gäller användning av truckar finns i Arbetsmiljöverkets AFS 2006:5. Läs gärna reglerna i detalj på Arbetsmiljöverkets hemsida om regler för truckar.

När det gäller service gäller i korta drag att service på trucken ska utföras enligt tillverkarens instruktioner, och i den mån det behövs för att trucken ska vara säker att använda – både för föraren och för omgivningen.

Varje år ska en gaffelkontroll utföras. Om detta inte görs får trucken inte användas.

ALPHA utför både komplett underhållsservice enligt tillverkarens instruktioner och gaffelkontroll – med eller utan kompletterande service.

Vår rekommendation till alla arbetsgivare är att åtminstone genomföra det vi kallar en säkerhetskontroll, där vi kontrollerar gafflar, gaffelvagn, kedjor och truckens säkerhet i övrigt. Vi utför även en snabb funktionskontroll för att hitta eventuella reparationsbehov, som annars skulle leda till större kostnader vid haveri. Kort sagt är en mycket bra investering, både ur perspektivet att arbetsgivaren gör rätt gentemot de regler som finns, minimera risken för olyckor och genom att förebygga dyra reparationer i den mån det är möjligt. En liten investering som har mycket stort värde.

Hur bokar jag service eller reparation?

Vi vill att det ska vara så enkelt och snabbt som möjligt att få hjälp av oss. Allra snabbast är att ringa oss på 0771 – 19 77 00. Då kan vi omgående ställa följdfrågor som gör det lättare att snabbt hitta felet.

Självklart kan du även kontakta oss via e-post: service@alpha-mh.se, eller via kontaktformulär på vår hemsida. Kom ihåg att lämna kontaktuppgifter (namn, telefonnumer och e-postadress) så att vi kan återkomma till dig så snart som möjligt.

När får jag hjälp?

Planering av uppdrag

Våra mekanikers uppdrag planeras av serviceledningen. Vi har ett stort antal kunder där vi utför periodisk service en eller flera gånger per år.

Därutöver tillkommer akuta reparations- och serviceuppdrag. Är läget akut har vi möjlighet att skicka en mekaniker snarast möjligt, så snart någon avslutar det jobb han just för tillfället är på. Oftast kan vi hjälpa alla med riktigt akuta ärenden samma arbetsdag, förutsatt att uppdraget kommer in till oss tidigt på dagen. Om vi får ett uppdrag senare på dagen kan vi oftast komma senast morgonen därpå. I normala fall börjar vår arbetsdag kl 06.30. Övrig tid kan du lämna meddelande på vår telefonsvarare, eller skicka ett uppdrag via e-post, så tar vi hänsyn till ditt uppdrag i planeringen så snart meddelandet lyssnas av, senast tidigt på morgonen under arbetsdag.

Akuta uppdrag hanteras i kronologisk ordning, det vill säga att det uppdrag som kom in först hanteras först.

Hur mycket kostar truckservice?

Priset för truckservice eller akut reparation varierar mycket, beroende till största delen på hur lång tid arbetet tar, och vilka reservdelar som eventuellt behövs.

Prissättning och debitering

Vi på ALPHA sätter mycket stort värde i att du som kund ska känna att du vet vad du betalar för, och att du får det du betalar för. Vi värderar en öppen kommunikation och transparens med våra kunder och leverantörer, och tror att detsamma gäller dig. Läs därför vänligen hela detta stycke!

Vi sätter som sagt stort värde i att du som kund känner att du får det du betalar för. Därför jobbar vi till allra största delen med löpande debitering per timme. På så sätt kan du som kund vara säker på att du bara betalar för den tid vi faktiskt avsätter för ditt uppdrag. Vi som leverantör riskerar heller inte att hamna i ett uppdrag med ett lågt fast pris, där ett ordentligt och riktigt utfört jobb egentligen skulle ta längre tid än vad vi kan avsätta för den fasta pengen. Det gör även att du som kund bättre kan bedöma vad du faktiskt betalar för – nämligen jobb vi faktiskt utför åt dig.

Vi hör allt för ofta exempel där kunder tidigare haft någon annan leverantör med fasta priser på service. Leverantörens mekaniker dyker upp, gör en snabb koll på kundens maskiner och åker igen innan han knappt börjat jobba. Servicen blir undermåligt gjord, och som konsekvens ökar risken för dyra reparationer och skador som kunnat undvikas vid ett ordentligt utfört arbete. Den fasta ersättningen konkurrenter använder sig av gäller oavsett hur lite tid mekanikern faktiskt lägger på kundens maskin.

Vi vill ge dig som kund ett ordentligt och välgjort arbete. Därför jobbar vi med en modell som vi anser gynnar alla inblandade. Det viktigaste för oss är att du som kund är nöjd med oss, så att vi får chansen att jobba för dig kontinuerligt både nu och i framtiden.

Vår prissättning följer en taxa som vi anser vara väldigt rimlig. Den ger utrymme för att täcka våra kostnader för löner, skatter och försäkringar för våra mekaniker och vår organisation, samtidigt som vi känner oss säkra på att du som kund får en riktigt service.

Priser service- och reparationsarbeten på plats hos kund

Debiteringsform: timdebitering med minsta enhet 0,5 timmar.
Timpris: 745 kr/tim
Bilkostnad: Beror på var uppdraget ska utföras. Detta för att täcka våra kostnader för bränsle, försäkringar och andra bil- och trafikrelaterade utgifter.
Restid: ordinarie timdebitering från vår verkstad till platsen där uppdraget ska utföras, och tillbaka till vår verkstad.

Service- och reparationsarbeten på vår verkstad

(kund lämnar in och hämtar upp maskinen själv)

Debiteringsform: timdebitering med minsta enhet 0,5 timmar.
Timpris: 745 kr/tim.
Bilkostnad:
Restid:

Pallvagnsreparationer på vår verkstad

(kund lämnar och hämtar vagnarna själv)

Debiteringsform: timdebitering med minsta enhet 0,5 timmar.
Timpris: 550 kr/tim.
Bilkostnad:
Restid:

Material och reservdelar

Pris: Beror på vilka reservdelar och material som behövs. Vi vågar säga att vi alltid ger dig ett bättre pris än våra stora branschkollegor.

Hur lång tid tar reparationen/servicen?

Fråga oss gärna hur lång tid vi beräknar att jobbet eller reparationen hos dig kommer att ta, så uppskattar vi efter bästa erfarenhet och förmåga. I en del fall är det svårt ge en rättvisande uppskattning utan att först ha gjort en felsökning på maskinen. Så är ofta fallet om det finns flera möjliga felkällor, till exempel om trucken helt sonika inte startar, eller att körning/lyft slutat fungera. I de fall vi inte kan uppskatta hur lång tid en reparation kommer att ta kommer vi meddela dig det så snart vi har hittat felet på din maskin. Observera att en uppskattning alltid är en uppskattning och att det är möjligt att jobbet tar både något kortare och något längre tid, beroende på felets och maskinens beskaffenhet.

Vid behov av reparationer där trucken behöver reservdelar till en icke försumbar kostnad diskuterar vi självklart inköp och reparation med dig innan vi åtärdar felet. Vårt mål är att du ska ha en så kostnadseffektiv maskin som möjligt, och vi ger dig gärna vår syn på om det är ”värt” att göra reparationen.

Får jag veta innan ni gör jobbet vad det kostar att reparera?

Ja, självklart, se tidigare frågor. Det är viktigt för oss att du känner dig informerad om kostnader och reparationer. Fråga oss gärna om du vill ha mer information!

SERVICE BT TRUCK STOCKHOLM  ·  SERVICE BT TRUCK ARNINGE · SERVICE BT TRUCK BANDHAGEN  ·SERVICE BT TRUCK BROMMA  · SERVICE BT TRUCK ENSKEDE  ·
SERVICE BT TRUCK ÅRSTA  · SERVICE BT TRUCK HANINGE  · SERVICE BT TRUCK HUDDINGE  · SERVICE BT TRUCK HÄGERSTEN  · SERVICE BT TRUCK JÄRFÄLLA  · SERVICE BT TRUCK KISTA  · SERVICE BT TRUCK SPÅNGA  ·
SERVICE BT TRUCK TÄBY  · SERVICE BT TRUCK NACKA  · SERVICE BT TRUCK VÄRMDÖ  · SERVICE BT TRUCK EKERÖ  · SERVICE BT TRUCK SEGELTORP  · SERVICE BT TRUCK SÖDERTÄLJE  · SERVICE BT TRUCK ESKILSTUNA  · SERVICE BT TRUCK STRÄNGNÄS  · SERVICE BT TRUCK UPPSALA  · SERVICE BT TRUCK ENKÖPNG  · m.fl